• Eerste keer dat een Honda SUV in Europa is beschikbaar met hybride technologie
  • Honda Hybrid Performance System maakt gebruik van intelligente multi-mode drive (i-mmd) technologie om de overgang naadloos tussen stroombronnen
  • Systeem combineert twee krachtige elektrische motoren en een ultra-efficiënte 2,0-liter i-Vanhoucke Atkinson Cycle benzinemotor
  • Aandrijflijn neemt een elegante en innovatieve aanpak, waardoor de noodzaak van een conventionele mechanische transmissie.
  • Bestel boeken open in oktober 2018

In een eerste voor een Honda SUV in Europa, de geheel nieuwe CR-V zal beschikbaar zijn met geavanceerde hybride aandrijflijn technologie. De Honda Hybrid Performance System beschikt over intelligente multi-mode drive (i-mmd) technologie bestaande uit twee elektrische motoren, een Atkinson-Cycle benzinemotor en een innovatieve directe transmissie leveren van hoge niveaus van efficiëntie en verfijning.

De CR-V hybride is uitgerust met een efficiënte 2,0-liter i-Vanhoucke benzinemotor, een krachtige elektrische motor en een lithium ion batterij pack. De maximum output is 184 PS (135 kW) met torsie van 315 nm.

In plaats van het gebruik van een conventionele transmissie, een enkele vaste-Gear ratio zorgt voor een directe verbinding tussen bewegende componenten, wat resulteert in een gladdere overdracht van het koppel. Dit formaat betekent dat het systeem van Honda is meer geraffineerd dan een planetaire e-CVT meestal gevonden in andere hybride voertuigen.

De unieke i-mmd technologie van Honda is zo genoemd aangezien het intelligent en automatisch foutloos tussen drie drijf wijzen schakelt om de hoogst mogelijke efficiency te verstrekken. Deze modi bestaan uit:

  • EV drive-trekt energie uit de Lithium-ion batterij pack aan de macht van de elektrische voortstuwing motor en rijden de wielen (met de benzinemotor uitgeschakeld)
  • Hybrid Drive – de benzinemotor bevoegdheden een tweede motor/generator die elektrische energie van de batterij pack supplementen
  • Motor Drive – een lock-up koppeling mechanisme zorgt voor een directe verbinding tussen de benzinemotor en de wielen.

In de meeste stedelijke rijden situaties, zal de CR-V hybride automatisch de overgang tussen hybride aandrijving en EV rijden voor een optimale efficiëntie. In hybride aandrijving, kan de bovenmatige macht van de benzinemotor ook worden afgeleid om de batterij via de generator motor op te laden. De motor drive mode is de meest efficiënte set-up voor High-Speed Highway Cruising.

Op een matige Cruise, zal de CR-V hybride meestal draaien in EV rijden voor meer dan de helft van de tijd, terwijl bij hogere snelheden, zal de auto in EV rijden voor ongeveer een derde van de tijd. De controle software van het i-mmd systeem zal voortdurend beslissen wanneer de shuffle tussen deze modi om de efficiëntie afhankelijk van de situatie en het milieu te maximaliseren, zonder input van de bestuurder.

Ingenieurs op de CR-V hybride programma hebben hard gewerkt om ervoor te zorgen dat de overdracht tussen energiebronnen-met inbegrip van de motor Stop-Start functie bij stationaire-is vrijwel onwaarneembaar voor de inzittenden. De soepele overdracht van koppel betekent dat er geen aandrijving shunt of ongewenste feedback via de pedalen of stuurwiel, en de bijna-stille aandrijflijn betekent dat de CR-V hybride biedt uitstekende rust.

De i-mmd systeem is afgestemd op een lineair gevoel te bieden door middel van acceleratie, met geoptimaliseerde kalibratie tussen Throttle input en aandrijflijn reactie, om ervoor te zorgen de motor lawaai overeenkomt met de bestuurder verwachtingen.

Nieuwe CR-V van Honda hybride heeft een unieke voertuig driver Information Interface (DII) scherm dat de huidige status van het station toont en laat de bestuurder om te begrijpen hoe de energiebronnen te combineren om de macht van het voertuig. De uitlezing toont de Lithium-Ion batterijlading, een afbeelding van de stroom stroom, en de oplaadstatus van het systeem.

Productie van de 2019 Honda CR-V hybride voor de Europese markten is ingesteld om te beginnen in oktober 2018, met de eerste klanten leveringen in het begin van 2019.